Snygg undersökning

Idag har jag läst om en studie. Men inte vilken studie som helst, nej, den här studien handlade om mitt favvoämne! Snygga män!

Så här är det nämligen: snygga män får inga tjejer!!!!

Nej, så är det givetvis inte. Snygga män får förstås jättemycket tjejer. Faktum är att snygga män har det lättare än fula män. Snygga män får nämligen bättre betalt, får ligga mer och missar aldrig tunnelbanan. (Det sista hittade jag på, men jag har faktiskt aldrig sett en snygg man göra ett pinsamt försök att springa i kapp tunnelbanan för att sedan missa den och sedan spelat lugn och oberörd strosa till andra sidan perrongen. Bara säger)

Men, men. Varför har den här undersökningen gjorts från första början? Är det för att vi ska sluta säga ”det är insidan som räknas” till våra barn (eftersom det är en sån uppenbar lögn)? Eller är det för att riktigt gnugga in den smutsiga sanningen i vår redan finniga och ojämna hy? Knuffa in våra otränade kroppar i den bittra verkligheten? Spotta i vår tomma plånböcker? Nej, jag vet faktiskt inte varför den här studien har gjorts. Det finns ingen, jag upprepar INGEN, som blir gladare av den. Nu ska jag föröka hinna med tunnelbanan.

20130311-093510.jpg

2 Responses to Snygg undersökning

  1. roland (morfar) wallin says:

    Hej Rakel!

    Strunta i slika undersökningar lyssna i stället på en man med erfarenhet: Snygga män är bortskämda, egoistiska, ägnar sig åt Bi beteende(från blomma till blomma) och är opålitliga i största allmänhet. Just på grund av att de är snygga.
    Leta i stället efter en kille med egen vilja som tycker att du är bäst och kan försörja dig när det behövs. Tyvärr är jag inte ledig.

    Morfar

Kommentera

