Flator är äckliga

homo

Jaha, och nu är det alltså lagligt för de där äckliga lesbianera och de vidriga stjärtgossarna att gifta sig i Frankrike. Jag har alltid sett Frankrike som vår ledstjärna mot ett mer konservativt och stadigt samhälle, men nu när till och med de vänder oss ryggen får jag väl börja läsa bibeln som enda sysselsättning för att hålla någon form av moral vid liv.

Citat: ingen.

Nej, inte trodde väl jag att någon skulle vara emot homoäktenskap längre. Jag inser att mina blinda ögon haft den blåaste nyans. Jag har länge tänkt att folk som kategoriserar sig som ” för-samkönade-äktenskap-personer” eller som ”jag-har-inget-emot-bögar-personer” haft lika kontroversiella åsikter som människor som går med i gruppen ”alla vi som är emot våldtäkt” på facebook. Jag har varit av den uppfattningen att folk som ”varit för homosexuella” och typ blåst i en visselpipa i prideparaden haft ungefär lika starka åsikter som någon som säger att den gillar Michael Jacksson. Jag trodde liksom att bögskräck och homofobi var utrotad. Jag trodde att folk slutade med sånt samtidigt som typ skeden uppfanns. Jag trodde att man hade börjat älska bögar och flator, precis som att man älskar att vara miljömedeten och titta på An inconvenient truth som fredagsmys.

Men jag trodde fel.

I Frankrike gick folk till och med ut och demonstrerade mot det nya lagförslaget om att tillåta samkönade äktenskap (som idag klubbades igenom). Det finns tydligen fortfarande kvar den människoarten i världen som verkar bry sig om vem grannen eller gubben från andra sidan landet gifter sig med. Jag trodde fel.

Just nu sitter jag och funderar över vad mer jag kan ha trott fel om. Hur långt gången är min ytterst godtrogna syn på världen? Finns det människor som har något emot människor med annan hudfärg än den de själva har? Finns det folk som bryr sig om religion?! Finns det folk som misshandlar sina fruar av rent kvinnohat?!! Jag känner att jag måste ta reda på dessa saker. Jag känner mig särdeles förvirrad idag. Hjälp.

5 Responses to Flator är äckliga

  1. Lukas says:

    Känner igen mig!! Jag har länge trott att homofobi och främlingsfientlighet var en fas som korkade ungar gick igenom i mellan- och högstadiet. Eftersom jag hade tur i gymnasiet och hamnade på en skola där jag bara stötte på människor med hjärnsubstans trodde jag folk hade växt ifrån det. Jag förvånas fortfarande idag när jag hör att folk ALLVARLIGT tycker att det är fel att bli attraherad av en utav samma kön.
    Men sexism då? Det är okej? Ja jo, det är okej att parasitera vidare på fördomarna och föväntningarna att ”kvinnor är si” och ”män är så”, att fullständigt generalisera och lägga 5.000.000.000 människor i fack. Det är okej, men att attraheras av en individ av annan art än det som sägs vara rätt i bibeln (KOM IGEN, DET ÄR EN GAMMAL BOK!!), det är fel. Att komma från en annan geografisk plats än Svea Rike och se annorlunda ut, det är också mycket illa. Man måste var dum i huvudet och se ut som Erik ”Järnröret” Almqvist för att var acceptabel. Kul värld.

    • rakellowe says:

      Haha, Ja, Erik ”Järnröret” Almquist och hans kumpaner är fan vanligare än man tror, det är ju det som är så satans läskigt. Min lilla bubbla jag lever i, där alla delar mina åsikter börjar spricka mer och mer, och jag får hantera idiotårikter oftare och oftare

  2. talamod says:

    Ändå är Frankrikes homfobi en västanfläkt jmf med tja säg tex Uganda.

Kommentera

