Apples produkter borde vara gratis

apple

Det har framkommit att det förekommer barnarbete i Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics, en underleverantör till Apple (med onödigt långt namn, om ni frågar mig). Barn, sådana som alltså borde sitta och klaga på att deras hy är för finnig, att killen i parallellklassen inte har accepterat deras vänförfrågan på facebook och skrika ”MEN JAG VILL JU KNARKA!” så fort föräldrarna har lämnat hemmet. De sitter istället och pillar i kretskort som ska sättas in i Apples fula produkter.

Men vad säger man om det? Va? Är ni inte förvånade? Hade ni redan misstänkt detta????? Ja, inte så konstigt säger jag då, eftersom Apples underleverantörer kanske inte är de mest fräscha äpplena i butiken, inte de mest pålitliga ormarna i gropen, så att säga.  Apples underleverantörer har ju tidigare haft problem med att arbetarna, de jobbiga jävlarna, ville (vill?) ta livet av sig. 300 arbetare hotade med att ta livet av sig när de blev förvägrade deras ersättning. En ersättning som var på typ 3 spänn i timman.

Men mitt i allt undrar jag: hur fan kan Apples produkter vara så förbannat dyra? Om de betalar sina arbetare med typ luft och en klapp på axeln, och har pubertala tonåringar som pular ihop deras grejor, då borde ju produkterna kosta ungefär… ja, luft och en klapp på axeln (och typ lite acnekräm).

Men vad vet jag om detta? Jag är ju själv typ ett barn, och min sort har ju inte riktigt känsla för kvalité

6 Responses to Apples produkter borde vara gratis

  1. Jocke says:

    Apple’s produkter är dyra eftersom vad de säljer är en märkesvara.
    Mycket är kasst med dess produkter, men ändå så tycker min syster och alla jag känner som äger apple grejjer att de gör ”den bästa mobilen” sneestreck ”den bästa datorn” men kan inte riktigt förklara varför när jag frågar dem. Som att Gucci, Hillfiger och Lacoste gör de ”bästa” byxorna/väskorna eller vad fan de nu gör.
    (behövde googla märken eftersom jag inte är så bildat på ämnet, hehe).

  2. talamod says:

    Men med en iPhone blir livet bättre, lyckligare och roligare, vet ju minsta 2-åring. Alltså ett högt marknadsvärde! Och tänk om arbetarna verkligen skulle få betalt…shit då skulle ju inte en vanlig högavlönad ha råd.

Kommentera

