Den nya mullvaden heter Facebook

Jag inleder med en rebus:

mark zuckerberg

Svar: Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg höll igår en presskonferens om en ny funktion på Facebook. Som jag har förstått det ska man i framtiden kunna söka fram bilder som polare har lagt upp. Till exempel: ”vänner i Berlin” och bilder på ens kompisar som är i Berlin kommer upp. ”Jag och min hund”, och bilder på mig och min hund kommer upp. Hajar ni? (Om man söker på Mark Zuckerberg kommer en bild på en mark och ett sockerberg upp!)

Eftersom jag redan använder Facebook i stalkningssyfte är ju jag den som blir mest glad över denna nyhet, men jag tvivlar starkt på att alla mina stalkningoffer delar min glädje.

Det känns lite som att Mackan skapar ett behov som jag inte riktigt hade förut. Mina dagar kommer alltså i framtiden att gå ut på att jag skriver in i nya ”Graph search” (som den kommer att heta)  ”Alexander Skarsgård naken”. Och om Alexander har lagt upp bilder på sig själv som han föddes, kommer hans benvita kropp att fylla min skärm. Och det som Skarsgård inte själv har lagt upp kommer Bing (som Fejjan samarbetar med) att hjälpa mig att hitta.

Så jag vill bara i all enkelhet tacka Mark, och från och med nu kommer jag aldrig mer att lägga upp bilder på Facebook.

3 Responses to Den nya mullvaden heter Facebook

  1. talamod says:

    Hot elller löfte?

Kommentera

