Dikt om svininfluensan

2009 försökte svinen oss utrensa
Med sin fruktade influensa

Man trodde att man hallucinerat
För inte kan väl en förkylning vara så farlig?
Och efter att varenda kotte vaccinerat
Insåg man att situationen var gravallvarlig

Våra elever sågs somna i vår skola
För tydligen blev narkolepsi ett hot
Man var tvungen att dra en lina kola
För på tröttheten rådde ingen bot

Men hur mycket pengar kostade sprutfesten?
Blev vi ens friska?
1,3 miljarder kronor=dödsångesten
Och köerna till vårdcentralerna kändes vitryska

Vad kunde vi gjort istället?
Köpa 86 miljoner kex?
Ge till alla i samhället
Känner mig lika lurad som någon som går med på analsex

Nu är vår plågoande tillbaka
Smittskyddsexpert tycker till
Han säger att vi mer vaccin ska bejaka
Men jag vill helst slå dem där nedtill

Helst vill jag ta ut dem på gården
Där vill jag skjuta skallen av dem
Jag ska vara i fronten för kritikerhorden
Ni borde akta var familiemedlem

Slut på cirkusen!
Lägg av med denna dårskap
Jag vill inte hamna i fucking sjuksäng
Jävla diktatorskap

Tack för mig
Mina rim suger hårt
Men i och för sig
Hårdare suger samhället vårt

Bild

Svinpoesi? Om Tranströmer var död skulle han ha vänt sig i graven

 

3 Responses to Dikt om svininfluensan

  1. talamod says:

    Snart behärskar du alla former 😉

Kommentera

